Monday, September 22, 2014

Eurotrip vol. 2 - Tšehhi/Praha.

Niisiis, oleme endiselt elus ja terved. Käisime Poolas veel Jelenia Gora vanalinnas uitamas, aga siis hakkas sadama ning otsustasime, et pole enam seal midagi teha ja panime minema. Poola jäi seljataha ja jõudsime Tšehhi, mis oli minu jaoks üks riik, kuhu 100% tahtsin tulla. Pole mitte kunagi käinud ja nüüd siin olles, on tunne, et ma kuulungi siia! Poola-Tšehhi piir oli olematu ja mööda mägiteid sõites, avastasime ennast järsku siin imelises riigis. Vihma sadas päris lahinal ja ema väga ei fänna mägiteedel sõitmist, eriti vihmaga, seega tal polnud seal mingit erilist rõõmu, aga mul oli terve tee silmad pärani, irve näol ja fotokas välkus, sest vaated olid ikka VÄGA võimsad! Orud, mäed, käänulised teed - kõik oli olemas! Loomulikult vanaisaga kordamööda vaidlesime, mis teedpidi Prahasse saab - minul GPS ja vanaisal paberkaart. Lõpuks muidugi jõudsime kohale, aga loomulikult sai paar korda valesti pööratud mõnes teeotsast, sest mul sai Poola nett otsa, aga alati saime õigele teele tagasi kergelt. Prahas tõmbasime ennast esimesse suuremasse kaubanduskeskusesse varusi täiendama ja sööma. Ostsin ka uue kohaliku kõnekaardi, et nett olemas oleks telefonis GPS'i jaoks ja niisama ka vajalik muidugi. Siin see maksis muidugi 4x rohkem kui Poolas, aga mis parata. Ema ja Ivi leidsid ka enda paradiisi, kus müüdi igasugu kivikesi ja kristalle :D Sai siis sealt paar tükki ostetud ka, ikka ropult odavad ja ilusad olid :) Leidsime siis ka endale öömaja, "Camping Sokol", natuke Prahast väljas ja saime endale bngalow'i, sest vihma sadas ja polnud eriti huvi telki üles panna, sest pole aega, et neid kuivatada. Telkimine jääb ilmselt üldse meil rohkem sinna lõuna poole, kus on soojem ja kuivem. Kämpades magamine tõmbab meil muidu eelarve lõhki ja siis peaksime midagi ohverdama, nagu näiteks mingi riigi. Šveitsiga olemegi juba vaikselt kahevahel, kas minna üldse, sest säästaks kütte ja ööbimise arvelt päris palju. Lisaks kallis riik suhteliselt ja teemaksud ka seal igalpool. Mäed muidugi oleks super ilusad, aga eks näis jooksvalt, mis saab. Austrias peame ära otsustama, kas lähme või suundume otse Itaaliasse.
Õnneks osatakse siin Prahas inglise keelt rohkem, seega saame endaga väga edukalt hakkama. Loodetavasti kehtib see ka ülejäänud Tšehhi kohta, aga selgub jooksvalt jälle. Turismilinnades ehk joppab, aga muidu vist ei vea välja. Vanemate inimestega ilmselt pole mõtet üldse tegemist teha, nemad rohkem saksa keelega kursis. Enivei, esmaspäeval siis chillisime Prahas vanalinnas ringi. Käisime ja vaatasime kõik, mis vähegi vaadata oli, ära ja tatsasime mööda tänavaid niisama. Ainus asi, mis ei meeldinud, olid need turistipoed ehk siis suveniiride poed iga paganama nurga peal. Oleks siis erinev kaup vähemalt, aga kõik praktiliselt koopia. Ja neid on seal ikka metsikult palju! Kohati rikub kogu selle mõnusa vana miljöö ära, aga noh, paar poodi ei suudaks kogu sellist massi ära seal teenindada ilmselt. Mingi konkreetne ostukeskus peaks olema nende magnetite ja muude nipsasjakeste päralt. Vähemalt enamikes sai kaardiga ka maksta, seega soetasime ka endale mõne meene ja miskit ka kinkimiseks :) Umbes 10 kilomeetrit sai siis täna maha kõnnitud ja mina olen igati rahul. Kindlasti tulen kunagi tagasi siia, kui võimalus on, sest kindlasti jäi väga palju ka nägemata ja kogemata. Söögikohtadega tasub ettevaatlik olla, kus pole hinnakirja Eurodes, sest seda kurssi ei teata peast ja võidakse väänata päris korralikult otsa. Näiteks kuskil veidras urkas võtsime suppi, mis maksis 79 kohalikku. Küsiti, kas leiba ka soovime. Alguses muidugi tahtsime, aga siis oli õnneks kellelgi meist mõte küsida, kas see maksab ka midagi. Leib oleks maksnud 59 kohalikku lisaks, igale supile! Ja pärast oli tšekil mingi 10% ma ei tea, mis asi otsa pandud, seega jah, väga pentsik arvestus võib olla paljudes söögikohtades ja tasub ettevaatlik olla. Kurss peaks olema umbes 27-30 kohalikku 1€ kohta, seega käis koguaeg suht arvutamine peas kuskil poes :D Aga samamoodi, väga odav, võrreldes Tallinna suveniiri ja muude poodidega!
Igatahes, Praha on ideaalne linn koos mõne sõbraga chillimiseks või kahekesi kasvõi. Palju on vaadata ja teha ning vägagi romantiline linn on ka :) Kes käinud pole, see võiks oma tulevikuplaanidesse kindlasti panna! ;)
Leidsin ka endale Kauflandist alkovaba õlut. No püha kurat, kus need eestlased oskavad isegi selle eest hinda küsida! Siin maksis mingi 20-50 senti pudel! Eestis saab VÄGA harva umbes 60 senti tükk. Alkohol üldse suht soodne, seega õlle- ja veinisõpradel on siin palju, mida mekkida :D Kui kunagi peaksin uuesti õllesõbraks hakkama, siis pean küll valmis olema selleks, et valikut ikka on.

Mõtlesin, et teen ühe lühema postituse, sest ei tea, millal jälle on mahti normaalset netti saada, seega ülejäänud Tšehhi ja Austria ilmselt tuleb järgmises. Aga see selgub kõik jooksvalt :)
Pildid on kõik feissbuukis üleval. Pea 500 nüüdseks juba :D Head vaatamist! :)