Saturday, October 4, 2014

Eurotrip vol.4: Itaalia - Horvaatia piir

Buongiorno! :D Ei hakka pikalt eessõna plärama, seega siin meie Itaalia seiklus :)

Üle piiri Itaaliasse jõudes oli temperatuuri vahe praktiliselt kohe tunda. SOE OLI! LÕPUKS! Seda me jahtisimegi! Päike paistis, kõik oli ilus ja hakkasime otsima esimest asutust, sest Austria piff otsustas, et ta roamingut ei taha teha ja meil polnud gps'i ühesõnaga. Tuli aga välja, et Itaalias pole suuremas kaupluses sim-kaarte müüa ja peab mingit kindlat telefonipoodi (TIM) külastama. Läksime juhatatud kohta, aga ennnäe imet - pood kinni. Keset tööpäeva, kell 1 päeval. Avati alles pool 4. Eriti mugav riik :D Oleks siis siesta hooaeg, aga ilmselt neil savi, millal ja kuidas töötavad. Saime siiski ühest teisest suuremast kaubanduskeskusest kaardi (Vodafone, ÄRGE OSTKE SEDA! Kallis ja paras jama, nagu hiljem selgus) ja reis jätkus. Austriast olid meil veel telgid märjad, seega pidime otsima koha, kus neid enne õhtut kuivatada. Leidsime mingi lambi põllu, kus mul oli koguaeg paranoia peal, et tulevad mafioosod ja ajavad meid relvadega minema. Kurat neid hulle teab :D Igatahes saime seal oma telgid ära tuulutatud ja tegime ka lõuna seal. Onu helistas ka emale seal ja soovitas kindlalt minna vaatama Sirmione nimelist linnakest kuskil järve juures. Ilus linn muidugi, aga puhtalt turistidele. Ja rikastele takkaotsa. Sinna kauaks ei jäänud, sest oli vaja järjekordselt hakata otsima kohta, kus öö mööda saata. Kammisime igalpool põllud ja kõik jutud läbi, aga igalpool on mais või mõni istandus! Võimatu siledat platsi leida. Lõpuks avastasime mingi platsikese istanduse kõrval, aga paarkümmend meetrit eemal oli ka maantee, kus turistid siis sõitsid Sirmionesse yolotama :D Aga saime öö magatud ja tasuta vahelduseks, sest kämpad endiselt kallid.
Küte on seal riigis ka kallis ja tanklates on praktiliselt võimatu kaardiga maksta. Need iseteenindused ei suuda tuvastada tihtipeale ja ega inimesi seal sees ka ei leidu väga tihti, kes oleks abiks. Seega, sularaha on väga tähtis Itaalias. Nagunii Euro, siis savi. Aga kogu see telkimiskoha otsimine sööb rämedalt kütet ja seega ka raha, seega on lõppkokkuvõttes odavam või sama kallis kämpas ööbida. Igatahes proovisime Itaalias mitte väga tihti tankida ja vähese eest ja saime hakkama. Peale Sirmionet siis pöördusime Veronasse, sest seal pidi olema palju vaadata ja oli ka muidugi. Seal leidis aset Shakespeari "Romeo ja Julia" ja käisime isegi seal rõdu juures ära, kus Julia elas väidetavalt. Turistid olid selle muidugi täielikult ära ummistanud, nagu ka ülejäänud linna. No ise olime ka turistid muidugi, aga ikkagi :D Veneetsias sama teema, aga sinna jõuan hiljem oma jutuga. Verona on igatahes täitsa ilus linn ja väga palju me ei jõudnud/tahtnud seal vaadata, sest kirikutest ja muudest ajaloolistest vaatamisväärsustest suht siiber sellel reisil :D Tahtsime natuke puhata ka soojal maal, mitte palavusega mööda turistidest umbes tänavatel ringi kaapida. Seega, saatsime vanaisa omapäi linnapeale ja läksime ema ja Iviga oma teed. Ei mäletagi, kas sealt midagi üldse ostsin meeneks. Ema ja vanaisa ostsid igaljuhul, aga ma vist hoidsin raha Veneetsia jaoks. Peale Veronat sõitsime allapoole natuke, Chiaggio peale. Täpselt Veneetsia all üle mere, kui täpne olla :D Aga sinna me ei jõudnud, sest avastasime ühe mahajäetud koha, kus kohalikud jahimehed lubasid meil lahkelt öö veeta. Saime enne pimedat vahelduseks telgid üles pandud ja kuivatatud, tegime süüa ja nautisime mõnusat sooja õhtut. Öö oli muidugi täiesti teine teema. Sattusime sellisesse kohta, kus olid hundid. Ema väitis, et paarkümmend meetrit eemal meie telkidest oli mingi kari, kes siis ulgudes omavahel suhtlesid ja ema olevat loodussaatest aru saanud, et nad niimoodi panevad strateegiat paika, kes kust ründab jne. Ema ühesõnaga kobis kibekiirelt mingihetk autosse koos Iviga. Ma ei kartnud otseselt, aga noh, hundikarja vastu üksi ei astuks isegi - ensetapp. Eriti paljaste kätega. Seega lootsin parimat ja enne magama jäämist käis teist korda (esimene kord käis mõte Austrias, kui Villachis magasime, sest seal mäeotsas oli üksik majake, kus elas raudselt Highlander ja oleksin pea maha raiunud ja kõik ta jõu endale saanud, nagu seal filmis, teate küll :D) mõte peast läbi, et oleks pidanud ikka Poolast, Malborkist mõõga ostma, kui seda lossi külastasime :D Siis oleks äkki turvalisem magada olnud. Aga jäime ellu igaljuhul. Hommikupoole jalutasid jahimehed meist seal mööda ja naersid meie üle millegipärast (me ise olime siis veel telkides), aga pärast teretasid väga viisakalt kui lõuna ajal uuesti neid nägime. Aga sealt siis suundusime edasi Chiaggiosse, nagu plaanitud.
Seal avastasime ühe mõnusa ranna, kus siis lebotasime ja nautisime pühapäeva. Sai ka ühe rannas tiirleva müügimehe orki langetud ja ostsin ühe kingituse sealt kaasa. Ilus oli noh (kingitus, mitte müügimees :D)! Sain ka ennast muidugi ilusti roosaks, aga mitte väga hullult õnneks (nüüdseks pruunikam) ja kuna kell hakkas juba õhtusse veerema, siis tuli JÄLLE hakata mingit öökohta otsima. Täie rauaga joppas, sest enne ära sõitu otsustasin teha suitsu ja jalutada tiba ning märkasin ühe kämpa silti sealsamas. Tsekkisin netist järgi ja VIIMANE öö olid nad avatud! Kohe lendasime peale ja saime ilusti ennast paika. Saime elektroonika täis laetud, pesu pestud, ennast pestud jne. Ühesõnaga, superluks. Öö oli soe ja mõnus mereääres suhteliselt. Paarsada meetrit vist vahet ainult.
Järgmine päev viis meid siis minu ühte sihtkohta, miks ma üldse siin reisil olen - Veneetsia! Räägitakse küll, et see on üks ütlemata romantiline linn ja kõike muud, aga kurat, pärast seal täiskomplekti kogemist peaks vist 2 kuud nuudleid sööma! Kondlisõit - 80€/30 minutit! Me küsisime ka muidugi enne, aga nad ütlesid oma vigase aktsendiga nagu 8€, seega istusime ka ühte sisse. Õnneks peab enne maksma ja kui nägime, et 80€, siis tõmbasime sama kiirelt sealt kondlist välja ka. Isegi pilti ei jõudnud teha :D Julm röövimine ja turistilõks. Aga nägime ära San Marco väljaku ja Grand Canal'i ja mingi kiriku ka. Turiste nägime ka. 2x rohkem kui Veronas! Kohalikke oli väga vähe näha, aga eks nad ole seal ainult poodides/söögikohtades/hotellides tööl päevasel ajal. Lapsi ei olnud päeval üldse näha, aga nad olid ilmselt siis koolis. Ei ole veel kohale jõudnud, et siin on ka sügis :D Igatahes Veneetsiast sai päris mitu meenet ostetud. Endale ostsin ka isegi midagi vahelduseks :D Eks kui Eestisse tagasi jõuan, siis pean hakkama kõigiga kokku saama, kellele meene olen ostnud, seega olge valmis :) Ilus on muidugi küll seal Veneetsias ja soovitan kindlasti ära käia seal, kuniks seda linna on - vajub igaaastaselt ju. Aga ärge suvel sinna minna, siis need kanalid haisevad ja palavusega on seal ropult rõve olla. Turiste on ka siis veel rohkem. Kohalikel (rikkamatel) pidigi olema 2 kodu - üks seal linnas ja teine, suvekodu, mandril. Eks tehke omad järeldused, mis seal suvel toimub :) Veneetsias veetsime kokku 7 tundi ja koguaeg jalgadel. Muide, seal saarel on ka parkla, kus 24h parkimine maksab 26€. Soovitan seda varianti, sest mandrilt rongi või bussiga edasi-tagasi sõites, võib see hind tulla suhteliselt sama, mis seal parkida ja auto on turvalises kohas ka. Aga ma jäin üldiselt rahule selle Veneetsiaga. Seda ma tahtsin Itaalias näha seekord ja sain käidud. Kunagi vb lähen uuesti, aga nüüd pigem tahaks ülejäänud Itaaliat avastada. Lõunapool jäi täitsa nägemata ja see tüüp, kes mulle Vodafone'is (PTUI!) kaardi müüs, soovitas kindlalt külastada Firenzet ja Bolognat näiteks. Seega, peab Itaaliasse minema uuesti trippima millalgi ja kauemaks. Siit väike soovitus jälle: ärge minge sinna oma autoga! Lõunas pidi olema päris kindel laks, et võõra maa numbrimärgiga autosse murtakse sisse. Kõige kindlam on kohale lennata ja sealt rentida mingi väike auto. Just väike, sest suurte autodega ei mahu seal manööverdama nii hästi. Lisaks sellele on jalakäijad ja motikajuhid väga nahhaalsed seal. Ja KINDLASTI rentida elektri- või gaasiauto, sest nagu öeldud, küte on kirves suht (Eestiga võrreldes. Soomes sama nagu sain teada). Ja soovitatav on külastada septembris või enne 10'ndat oktoobrit, sest suvel on palav ja siestaga pooled asjad ei tööta ja oktoobris siis läheb külmaks juba. Meie käisime õnneks sel ajal, kui kõik oli veel ilus ja tore. Sai päevitada ja ujuda ja kõik asutused töötasid (kuigi seal väga veider arusaam tööpäevadest ja lahtiolekuaegadest). Niiet, minge ja nautige! Kevadel pidi ka ilus olema :)
Aga peale Veneetsiat leidsime kuskil põldude keskel jälle ööbimiskoha. Raudtee, lennujaam ja sõiduteed ümberringi - FANTASTIKA! Saime hakkama. Tõmbasime kiirelt minema. Horvaatia ootas! Tegime veel lõunapausi Triestes, kus sõime ja ujusime ja nautisime veel ilma. Sealt aga siis suundusime Sloveeniasse ja sealt sipsti läbi Horvaatiasse. Sloveeniasse lähme tagasisõites hoopis. Aga Horvaatia tuleb järgmises postituses. Praegu olen ka siin muidugi, aga eks ma tasapisi üritan kõik kokku koguda mälestused ja ega me veel ära ei lähe, seega tuleb pikem postitus jälle :)
Itaalia on igatahes väga ilus ja awesome riik, kui on piisavalt vaba raha, sest kallis on suht ka. Aga kindlasti lähen sinna uuesti :) Andke aga teada, kes tahab ka minna ja lähme teeme pulli :)
PS: Itaalias on kiirteed tasulised, kes ei tea veel. Piff juhatas millegipärast alati mööda kiirteid ja alles hiljem jõudis mulle kohale, et saab seadistada, et väldiks tasulisi radasi :D Blond hetk noh :D
Praeguseks aga kõik ja nagu ikka, olge ilusad! :)